Pengafynd

När jag kom hem för några timmar sen hittade jag några enkronor ligga och skräpa. Jag bestämde mig för att rota igenom lite lådor för att se hur mycket pengar det låg skräpande lite varstans. Inte mindre än 38 kronor hittade jag av nästan enbart 1-kronor och några få 50-öringar.

Enkronor (och 50-öringar med för den delen) har en förmåga att spridas runt utan att man har koll på dem. Men det leder ju också till att man kan hitta lite fynd ibland, i sitt eget rum till och med. Dessutom är det ju bra att 50-öringarna kommer till nytta, innan de slutar gälla den 1 Oktober vill säga.


Nu är det snart slut med den här lilla slanten. Behövlig eller inte? Det är frågan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0