Jag går sönder

Snart går jag sönder i små oidentifierbara delar. Man borde inte prata med mig idag, ett lite konstaterande bara.

Anledningar finns det 1000-tals av. Låt mig börja från början...

- Jag vaknar klockan 7 (eftersom jag faktiskt började 12, men tänkte åka 9 för att vara lite duktig och plugga) med en sprängande huvudvärk. Jag tar en alvedon och lägger mig igen, för jag vet ju att jag kan åka en timme senare också.

När jag vaknar känns det bättre och jag kollar så att tåget är i tid. Nä, men självklart är det inställt och ersatt med buss. En buss som aldrig kommer. Så jag får ta nästa tåg och kommer en kvart för sent till första biologiprovet. Sen äter jag lunch i 5 minuter, harbasgrupp i tjugo och sen på't igen. 3 timmars biologi. Som för övrigt gick åt helvete. Det var så svårt, och vi som fick veta att slutprovet skulle ligga på samma nivå som de tidigare proven som också varit på hög nivå. Hah! Det kan man ju glömma..

Nu har jag sabbat mitt betyg i biologi också. En liten tröst är i alla fall att jag inte var den enda som tyckte det var riktigt svårt...

 


Som man har kämpat för den här dumma biologin. Till och med tvingat sig ut på skogsmullevandring och frysa ihjäl.
Köttätande växt från fältstudier, september 2010
Sileshår, om det nu är nödvändigt att veta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0