Det är ju alltid en början

Dagens shoppingrunda resulterade i två saker; en julklapp till pappa och så en liten julklapp till. Efter att ha gått fem kilometer i 20 minusgrader kändes mina ben som.. Ja, de kändes faktiskt inte alls. Det var som att vandra omkring på två brädor, och att det som en gång varit ben hade fallit av. Skulle vara lite jobbigt det där, med att tappa benen liksom. Ingenting jag rekommenderar!

För att återgå till julklapparna så beslutade jag till pappa att antingen få de traditionella trisslotterna eller chokladask.  Men sen skippade jag trisslotterna, eftersom det faktiskt är 18-årsgräns på dem nu för tiden.  

Skulle kännas en aning underligt att fråga någon person "Hej, skulle du kunna köpa ut trisslotter till mig?". Undra om den personen skulle vara straffbar då, som vid utköp av alkohol. Haha, tål att tänkas på. Något som också tål att tänkas på är hur de egentligen tänkte där. Hur vanligt är det att ungdomar kommer bli spelberoende, på skraplotter liksom.
 
Ja, så skraplotter struntade jag
i. Istället blev det en chokladask med dumle. Det gäller ju att köpa någonting man själv gillar också, så man faktiskt kan smaka ;)


Det där ser faktiskt inte helt fel ut!


Louise hängde med på stan en stund, och titta; skulle hon inte passa fint som prinsessa!?


Kommentarer
Postat av: Pia

Att det är 18-årsgräns på skraplotter är inte alltid så lätt att komma ihåg, men det är något jag verkligen måste komma ihåg då jag jobbar, jag måste ju minnas att jag inte får sälja skraplotter till yngre... (det är nämligen samma ålders gräns i Finland)



En ålder gräns som jag tycker är löjlig är att det är 18-årsgräns på tomtebloss (om jag minns rätt). Hur många 18-åringar använder tomtebloss? :P Somliga men inte många gissar jag.

2010-12-22 @ 08:46:45
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/
Postat av: angelica

Jaha.. Vad tråkigt :( Vill ju träna i den nya hallen. Men ja som sagt trevligt med lite träning :)

2010-12-22 @ 12:30:56
URL: http://angelicayltin.blogg.se/
Postat av: cecilia

sött, hihi! :)

& bra där, att välja något man själv gillar, hihi



oj då, äej våran gran detta år, blir spännande, den barrar redan dessutom gör skit ont, typ 1000 barr i strumpan redan, helt sjukt!



hur var det igår sen då? :)

2010-12-23 @ 10:51:59
URL: http://ceciliaan.blogg.se/
Postat av: louise

haha men! la du ut bilden ;D



aa, bort med victoria för fan, tronen är min!

2010-12-28 @ 21:49:33
URL: http://colorclicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0