Beslutsångest

Under dagen var det meningen att jag skulle börja med min artikel på engelska som ska in senast den 2 januari. Pyttsan heller! Här blev det inget pluggande gjort. Istället har jag och mamma redan burit ur vår julgran, vars barr snarare låg på marken än satt på grenarna. Dessutom följde pappa med mig till en fotobutik idag för att rådgöra lite vilken kamera jag borde satsa på.

För bara några dagar sen började jag kolla lite närmare på Nikon D3100. I skillnad mot vad jag trodde visade det  sig att en del förbättringar är gjorda från D3000.  Bland annat videofilmning i Full-HD. Jag har jämfört den och D5000 som jag från början var inne på, och har kommit fram till att D3100 nästan är bättre, trots att den är flera hundralappar billigare. Försäljaren sa även så, att den konstigt nog verkar bättre än en av sina storebröder.

Canon 550D verkar också vara en riktigt bra kamera, snäppet bättre än D3100 faktiskt. Dock kostar den nästan ett och ett halvt tusen mer. Skillnaden som faktiskt gör mig osäker är att foton i svagt ljus ska bli bättre.

Hm, jag måste överväga det där lite. Även om jag just nu är mest inne på Nikon D3100 som verkar vara en riktigt prisvärd kamera med många bra funktioner. Det är min magkänsla som säger så, men i för sig, min mage är ju lite underlig. Så man vet ju aldrig ;)


Och så en bild på fel kamera, men vad gör man inte när datorn inte sammarbetar ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Fy f*n va läskigt, vi har samma namn och likadana kameror! :S



Coolt!

2010-12-27 @ 22:39:42
Postat av: Kajsa

Jag är rätt säker på att du kommer bli jättenöjd oavsett. :) De skillnader som finns kommer förmodligen inte spela någon roll de första åren och efter ett par år lär man "växa ur den" ändå. :P

2010-12-27 @ 23:40:52
URL: http://lizzlie.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Glömde... :P Jag är jättenöjd med min D5000, enda problemet jag har är att det är väldigt låg (hög siffra :P) bländaröppning på kitobjektivet men det får duga tills jag kommer fram till att jag hellre lägger pengar på ett nytt ljusstarkare objektiv än att tex åka till London och Rom i vår. ;)

2010-12-27 @ 23:43:16
URL: http://lizzlie.blogg.se/
Postat av: Sara

Kajsa: Jo, du har nog antagligen rätt! :D Jag har dock fortfarande inte bestämt mig! ;) Kan dessutom inte komma in på din blogg, oavsett var jag klickar in :/ Vet inte varför, men det har varit så ett tag. Om du nu skulle se det här så vet du varför jag inte svarar på kommentarer via din blogg ;)

2010-12-29 @ 18:18:09
URL: http://sarahill.blogg.se/
Postat av: Sara

Sara: Ja, än så länge har jag ju ingen kamera, men snart så :) lite häftigt! :)

2010-12-29 @ 18:18:44
URL: http://sarahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0