Utvärdering 2010

Snart är det 1 år sedan jag startade blogga, och det är någonting jag absolut inte ångrar. Det är så otroligt skönt att få skriva av sig lite. Ett av mina första blogg inlägg var en lista som summerade år 2009, och här kommer en likadan för 2010.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, faktiskt. Jag har vågat utmana mig själv ibland och faktiskt testa lite nya saker.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hm, jag hade många. Men de flesta har jag tyvärr inte uppfyllt. Äta mindre godis, jo tjena!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tur är väl det,

5. Vilka länder besökte du? Som vanligt har jag enbart bara varit här hemma i Sverige.

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Ja, det finns massor.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Kanske Umeåresan med gymnastiken. Helgen 15-16 April. Ett otroligt roligt minne.

8. Vad var din största framgång 2010? Känns inte som att det här året har bestått av så mycket framgångar, men det skulle i så fall vara lägret i kalmar som gick helt okej och möjligtvis betyget i Biologi A.

9. Största misstaget? Att jag ibland har haft för dåligt tålamod och blivit arg i onödan.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom möjligtvis min fot som är lite underlig så har jag faktiskt inte gjort/varit det.

11. Bästa köpet? Har inte gjort några stora inköp, så det får möjligtvis bli något klädesplagg.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och skor tror jag, men även en del småresor som t.ex. till stockholm och till kompisar, bio och liknande.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, myket glad

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Love the way you lie, Broken heels, Natteravn och Utan dina andetag med Kent. En låt som alltid kommer att beröra mig.  

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Hm, en svår fråga faktiskt. Det har nog i allmänhet varit ett gladare år, men det har också förekommit en del dagar som jag varit ledsnare än tidigare år. Alltså har jag pendlat mer i humör det här året, även om jag tror att de glada stunderna väger över.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Chansat och tagit risker.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt så mycket

18. Hur tillbringar du julen? Med familjen & mina kusiner

19. Blev du kär i år? Jo, det skulle man kunna säga..

20. Favoritprogram på TV? Desperate housewives och möjligtvis Pensionärsjävlar

21. Bästa boken du läste i år? Oj, kanske möjligtvis Askungar (av Kristina Ohlsson), böcker av Jodi Picoult allmänt tror jag också.
22. Största musikaliska upptäckten? Antagligen KENT som jag lyssnade så mycket på i somras.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag önskade mig pengar och det fick jag :)

25. Något du önskade dig men inte fick? Systemkamera, men däremot pengar till en

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Var i skolan och pluggade järnet. Kom hem, pluggade järnet och gick och lade mig. Det var en av de veckorna jag hade det som stressigast i skolan.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, om jag vågat mer och tagit fler risker. Vågat chansa skulle ha varit en väldigt bra grej.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Mycket blommigt på våren/sommaren med shorts och relativt avslappnad sti. Framåt hösten har det blivit mer högklackat, höga jeans och kjol. Kände att jag behövde genomgå en liten förändring i alla fall.

29. Vad fick dig att må bra? Mina vänner och gymnastiken har jag nog mest att tacka för alla glada och lyckliga stunder. Men även mina veckor på Öland i somras med kusinen fick mig att må väldigt bra.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Oj, ingen vad jag riktigt vet faktiskt..

31. Vem saknade du? Människor sen jag var yngre, och kanske ibland ett mer händelserikt liv.

32. De bästa nya människorna du träffade? Antar att det är människor som jag har träffat genom skolan och deras vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0