Lycklig tjej

Jag insåg nyss att årets glassnyheter från GB släpps idag och enligt mig finns det en hel del lovande nya sorter som måste testas. Gamla klassiker som Magnum och cornetto har än en gång fått efterföljare som ska leva upp till dess föregångare. Här nedan kommer lite av mina förväntningar skrivas. Bilderna kommer från glasskoll.se.

Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough - En glass som borde bli en storhit, jag menar även om priset är i högsta laget (ca 26kr) så verkar den helt underbar! Vem gillar inte Ben & jerry's?
Magnum temptation fruit - Antagligen en av mina egna personliga favoriter som det ser ut just nu. Choklad+frukt är exakt den kombinationen som är som bäst. Det brukar fungera svalkande till en varm dag eller bara njutning till filmmys. Måste provas!
Magnum golden Hazelnut- Inte helt en nykomling då den faktiskt fanns på glasskartan för några år sedan under ett annat namn. En härlig nätig smak, dock väldigt mastig som gör att det faktiskt är svårt att äta för mycket.
Magnum Gold - Gulaktig choklad på utsidan och troligtvis kola inuti? En aning mystiskt kanske? Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig, men kola och vaniljglass brukar gå hem för de flesta. Kanske ingen supersuccé, men den verkar värd att testa i alla fall.
Cornetto bröllopsstrut: En glass som verkar väldigt mastig och sägs enligt Glasspanelen vara dubbelt så stor som en vanlig cornetto. Med massor av kola, choklad och nötter. Kanske inte det bästa en varm sommardag, men den verkar god. En glass som är svår att avgöra innan.

Ice cool guitar- En barnglass med smak av choklad och vanilj. Kanske något för mindre barn, men ingenting man hoppar högt över i själva smakerna. Verkar inte vara något speciellt.
Crazy gum- Usch! säger jag bara. En ful glass med äckligt tuggummi. Glassar med tuggummi är aldrig någon succé coh troligtvis är inte den här något undantag
Solero Pineapple-
En glass för en varm sommardag verkar det vara. Speciellt om man älskar ananas kommer den nog antagligen att bli perfekt. Det plus ett billigt pris (ca10kr) gör det till en ny sommarklassiker.


Så det här blev ett långt inlägg med glassförväntningar, vi får väl så om de uppfylls :)

Puss
/Sara


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ååå! Nu blev jag sugen på både glass och sommar! :( Deprimerande!



Sv: Inga problem lägger bara in dig i min dagliga "blogg läsnings lista" mellan Maria och Pia så kommer jag garanterat komma ihåg dig. ;)

2010-02-27 @ 00:03:08
URL: http://lizzlie.blogg.se/
Postat av: Katrin

Bra blogg! ;) Åh va gott med glass :D

Hoppas allt är bra med dig, kram! :)

2010-02-27 @ 21:56:43
URL: http://kakatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0