My sister's keeper

Äntligen hittade jag en hemsida där jag kan se My sister's keeper gratis. Jag läste boken på engelska under jullovet och eftersom den var så fantastiskt bra och gripande kände jag att jag är tvungen att se filmen.

Den handlar om en familj där den äldsta dottern har leukemi och deras enda val för att få Kate att överleva är att göra ett såkallat "designerbarn" som kan vara donator åt sin syster. Anna föds och blir Kates vän och anledningen till att hon överlever, men en dag är hon trött på vad hon behöver offra. Hon genomför en stämning mot sin familj för att slippa vara donator, även om det kan leda till svåra konsekvenser.

Boken är fantastisk, och filmen återstår att se.

Puss
/Sara

Kommentarer
Postat av: Maria - TÄVLING PÅGÅR!

Jag har läst så mycket bra om den där filmen att jag nog måste ta och se den :)



sv: Ja, det är riktigt intressant! Om du bara får möjlighet så ska du absolut välja att läsa det.

2010-02-21 @ 19:43:27
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0