Städmania

Egentligen är städning en av mina svagare punkter. Jag är faktiskt otroligt slarvig, till skillnad mot vad vissa verkar tro. Om man är någorlunda ambitiös och perfektionist när det gäller saker man själv gör tar alla för givet att man är noggrann med städning och dylikt. Haha, det är nästan skrattretande med tanke på att jag måste vara en av världens slarvigaste personer i sådana situationer.

Men då och då får jag mina ryck. Idag är en sån dag. Det hela började med att jag skulle leta efter en engelsk bok från skolan, som jag två timmar senare inser att jag lämnade tillbaka redan i höstas. Men då var jag ju redan igång, så varför inte fortsätta att rensa papper, dammsuga och städa lite? 

Jag har hittat:
En uppsjö med småmynt (se, alltså kan man bli rik på att städa ;) )
Mitt golv igen... (kommentar känns överflödig)
En bok om photoshop
En massa annat skit...

Hm, känns som att jag borde göra det här oftare. Man kan ju faktiskt tjäna på att städa rummet lite titt som tätt. Dessutom slipper jag antagligen få en allergisk chock av allt damm .

Så nu när jag är stolt över mig själv kan jag fortsätta med att tjata till mig en god maträtt till middag.

Ciao!



Ytterligare en bild från den gångna helgen :)


Kommentarer
Postat av: Pia

Jag känner igen det där med att folk tror att man skall ha det snyggt och prydligt bara för att man är petnoga med allt annat. Jag är precis så, men fin och prydligt i rummet hela tiden, hah, det kan de bara drömma om :P



By the way, är den där bikinin från hm? :P

2010-06-10 @ 18:41:39
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0