Systrar i Jeans

Filmen som gjorde hela min söndagskväll! Så underbart rolig, sorglig och allmänt härlig film.

Den handlar om fyra vänner som för första sommaren sedan födseln ska skiljas åt. De bestämmer sig för att behålla gemenskapen genom ett par magiska jeans, som trots olika förutsättningar passar alla. När de sedan sprider ut sig på alla möjliga ställen kan de alltid vara tillsammans ändå, genom att skicka jeansen.

Egentligen var mina förväntningar ganska låga... Jag har läst alla böckerna, och gillat dem skarpt, men oftast får filmatiseringen av boken mig att bli en aning besviken. Inte den här gången dock! Jag tycker de har skildrat huvudpersonerna väldigt bra och samtidigt var den inte för tung att bära på.

Jag rekommenderar verkligen den här filmen! Nu måste jag bara leta redan på tvåan och bänka mig framför tvn :)


Kommentarer
Postat av: Pia

Du har rätt, filmen(filmerna) är väldigt bra! Jag har också läst böckerna, men ändå var filmerna bra.



Jag har sett både ettan och tvåan, jag hade turen att en kompis hade båda två på dvd.

2010-06-22 @ 20:05:45
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0