Inför ESC 2010

Snart är det faktiskt dags för Eurovision, och självklart var jag tvungen att ladda upp med att kolla på programmen inför. Det är så jag har spenderat den senaste timmen, och tro det eller ej, men jag har faktiskt hittat några låtar som är helt okej :)

Lite av det bästa från Semifinal 1 enligt mig:

Moldavien - Run away

Albanien - It's all about you

Belgien - Tom dice - me and my guitar

Lettland - What for

Iceland - Je ne sais quoi



Lite blandat med ballader och låtar med lite högre tempo. Tänkte också påpeka att hon som sjunger lettlands bidrag borde försöka bättra på sig engelska lite. Låter bedrövligt vissa gånger, trots att låten är fin.

Ska också påpeka att veckorna framöver kommer jag antagligen att bli en riktig ESC-nörd. Är så avundsjuk på Emma som faktiskt ska åka till Oslo och kolla på finalen. Jag vill också!

Kommentarer
Postat av: Maria

sv: Haha, shit vad kul :D Tänk att vi fastnade för exakt samma låtar :) Jag hade helt missat att du skrivit det här inlägget idag.



Jag har någon underlig dragning till Estlands låt. Det är helt sådär "måste.. lysssna.. igen"-känsla över den ;)

2010-05-09 @ 22:27:13
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0