Grattis alla pappor!

Jag kan ju börja med att tillägna alla pappor ett grattis på fars dag! Själv har jag inte gett min pappa någon present, men jag antar att jag har varit lite extra snäll idag. Haha (a). Vi har i alla fall varit hos farfar och firat honom lite med en massa mat (som vanligt när man besöker dem) och god efterrätt.

I skrivande stund sitter jag och lyssnar på två av mina absoluta favoritlåtar för tillfället. Samtidigt sitter jag och skriver lite anteckningar till en uppgift som handlar om PGB-HLA. Om man har ett svårt sjukt barn, och den etiska frågeställningen ifall det är rätt att "välja ut" ett embryo som ska rädda det sjuka barnet med hjälp av transplantion. Ungefär samma dilemma som visar sig i filmen/boken My sister's keeper. Helt okej intressant faktiskt, och lite härlig musik gör det till och med uthärdligt att plugga en söndagskväll.


Men vad tycker ni, är det etiskt rätt att skapa ett nytt barn som genetiskt matchar sitt syskon för att rädda det sjuka barnet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0