Söndagsångest

Och så kom söndagen... Ena stunden är det helg, man kan göra vad man vill. Slöa, kolla på en massa filmer, fika med vänner, shoppa eller kanske festa. Ja, det olika människor helt enkelt gillar att göra på helgerna.´Sen kommer söndagen. Ångesten för skolveckan/arbetsveckan kryper sig på.

Det är dagen man ska hinna allt. Städa, plugga och vila upp sig. Söndagen ingår inte i helgen enligt mig. Helt plötsligt är det ju bara en väntedag tills tidiga morgonar och allt annat som hör vardagen till. Och just nu orkar jag inte vardagen. Jag orkar inte läsa 60 sidor om Förgasning och rötning inom ämnet bioenergi, räkna typ 1000 tal i matten och inte heller städa mitt rum som ser ut som ett stort kaos.. JAG VILL HA MER HELG!

 


Härligt söndagsnöje!?


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lite ironiskt att söndagen ska vara en "vilodag". Söndagen är ju den dagen då man måste hinna göra allt som man skjutit upp under veckan (eftersom man är alldeles för trött efter en mycket jobbig skoldag). Men om man ser det från den positiva sidan; det är bara fyra veckor kvar till jullovet och jag har inga lektioner vecka 48. :D

2010-11-21 @ 14:56:01
URL: http://lizzlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0