Systemkamera


Jag har varit sugen på att införskaffa en systemkamera en längre tid nu, och nu när min digitalkamera  på något mystiskt sätt har börjat krångla är det nog dags att byta upp sig. Eftersom det inte är alltför långt kvar till min födelsedag (23 dagar om man ska vara exakt) så hoppas jag på att göra en deal med mina föräldrar om att vi betalar hälften var.

Antingen väntar jag till mellandagsrean efter jul och hoppas på att kunna göra ett kap eller chansar innan. Oavsett när jag ska köpa den så står beslutet troligtvis mellan två olika kameramodeller. Nikon D5000 och Canon 550D. Båda har filmfunktion (vilket jag ser som en fördel) och har fått riktigt bra recensioner angående bildkvaliteten. Dock är 550D något starkare i filmkategorin medan 5000D är billigare.

Någon som har erfarenhet av någon av kamerorna? Eller helt enkelt har något tips om vilken man borde satsa på? :) 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag fick ju min första system (D5000) för bara några veckor sedan och jag älskar den! Men jag är rätt säker på att du blir nöjd oavsett. :)



Enligt många är Nikon mindre plastiga plus att de har någon rengöringsgrej i kameran men jag har inte fattat skillnaden. :P

2010-11-07 @ 20:09:06
URL: http://lizzlie.blogg.se/
Postat av: Maria

Satsa på Canon! ^^

Hehehe, partisk.

2010-11-07 @ 21:18:31
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0