Tankar om atomer

Kemi kan faktiskt vara ganska fiffigt ibland. Då tänker jag inte på själva ämnet som mest är tidskrävande och ganska tråkigt, utan på atomer. Atomer är enkla och kan leva livet enligt följande punker:

- Har jag en ensam valenselektron och hittar en annan som saknar en kan man helt enkelt byta. Båda blir lyckliga!

- Två atomer som saknar varsin elektron för att uppnå ädelgasstruktur kan sätta sig ihop och dela. Stabila tillsammans!

Tänk om livet vore så enkelt.. Om jag är jod och saknar en elektron hittar jag bara en annan jod, och så blir vi lyckliga tillsammans i alla våra dagar. Bara något jag och Jessica reflekterade över under den ytterst seriösa kemilektionen. Det skulle väl vara perfekt? ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaha! vi är smarta :)

2010-10-05 @ 17:45:55
URL: http://jessicaandree.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha! om den ändå vore så enkelt;)

2010-10-05 @ 19:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0