Fältstudiebilder

Medan jag sitter och pluggar kemi inför morgondagens prov laddar jag upp lite bilder från fältstudierna i Getå från förra veckan. Eller om jag ska vara ärlig ligger kemiboken öppen på sängen utan att jag ägnar den en enda liten blick.

Här kommer lite bilder:

Vi gick och gick... Kan det bli mycket härligare?


Självklart skulle man samla lite läskiga svampar som växer på barr. I brist på kunnande om vad den heter kallar vi den "läskig barrsvamp".


Lägg märke till stöveln nästan mitt i bilden. Vi tolkade det som att det fanns ett lik i vattnet. För vem tappar en stövel och går hem utan?


Självklart skulle vi upp på den högsta branten (vilket vi i för sig skojade om några minuter innan vi insåg att vi faktiskt skulle gå dit) bara för att äta i regn och kylande blåst. När man sitter med lovikavantar och äter smörgås är det väl ganska kallt ändå?

Nä, nu ska jag återgå till kemiboken. Kanske blir det en paus för House senare, eller rättare sagt blir det en paus. Plugga flera timmar i sträck är inte riktigt min melodi.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0