En dag jag kunnat hoppa över

Medan alla stackars barn började skolan idag igen så hade vi en extra dag ledigt. Faktiskt, hur dumt det än låter, hade jag hellre tillbringat dagen i skolan. Då kanske man förstår att min dag inte varit den bästa.

Ett besök hos tandläkaren brukar ju gå ganska felfritt. Men icke sa nicke när man har två hål som måste lagas. Det börjar pratas om bedövning, vill jag ha det? Den där äckliga bedövningssprutan är ju hur obehaglig som helst, och när bedövningen börjar släppa. Usch! Visserligen har jag till den 4.e April på mig att bestämma mig, men jag orkar faktiskt inte ha fler beslut (hur små de än är) på mina axlar just nu.

Såg också att mitt matteprov kommit tillbaka. Dåligt resultat. Är missnöjd, och besviken såklart. Vill inte påbörja kurser med resultat som inte motsvarar mina förväntningar, det leder till så mycket press. En press som jag inte orkar med, det heller.

Insåg dessutom att jag ligger efter i skolarbetet och kommer behöva ägna hela eftermiddagarna åt att plugga. Härligt, eller vadå?

Franskan är först ut. Här ska det pluggas, och jag hoppas det ger resultat.

Sandby - Öland
Just nu längtar jag till sommaren, då alla bekymmer läggs undan, bara för ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0