Nu är det vinter igen

Farfar och jag pratade så sent som i onsdags om att våren verkar vara på väg. Det visade sig att vi hade helfel! Under gårdagen föll snön ner, i massor. Nu ligger ett ca. 25 cm djupt snötäcke på marken.

Hejdå potentiella vår!
Det blåser, det är kallt och är glashalt. Ganska så icke-härligt faktiskt, jag som är så vårinspirerad.


På grund av snöovädret missade jag franskan  och kom precis till valinfon idag. Paniken har smugit sig på, när tiden efter gymnasiet har kommit på tal ungefär sju miljoner gånger idag. Alla kurser till trean ska väljas. När man inte har en aning om vad man vill bli är det inte alldeles enkelt.
Jag vill inte välja, jag kan inte välja. Jag har faktiskt ingen aning nu. Det känns så riskfyllt att bestämma vid 17 års ålder vad man ska göra i framtiden. Visst kan man ångra sig, men man vill ju att det ska vara rätt beslut från början.

Tankarna får delvis stanna i skolan över helgen, för nu tar jag helg!
En helg som startar med världens segaste fredagskväll. Ingenting att göra, ingen lust till någonting. Men, i vilket fall som helst ska det bli skönt med lite ledigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0