På väg uppåt


Tänkte bara tillägna ett litet surt inlägg till sura tågvärdar. Nej, det är ju inte deras fel att tåget är försenat. Men för guds skull, inte är det mitt fel heller att jag vill fråga hur möjligheten ser ut med anslutningar. Faktiskt. Speciellt inte när man har ytterligare 5 timmars resa framför sig.

Självklart ska man då man frågar bli dumförklarad och att få svaret "det kan väl inte jag veta?". Jag bryr mig inte ett dugg om jag får veta det senare, men fråga kan man väl göra, utan att vänta sig ett sånt svar.

Sen finns det också de tågvärdar som är glada, trevliga och sprider glad stämning. Som värden på tåget som jag sitter på nu, på väg upp till Mora. Inte för att jag knappt förstår ett dugg av vad han säger (ja, han har någon underlig dialekt, men jag är glad att de inspelade rösterna på tåget som anger nästa station fortfarande pratar som vanligt så till och med jag förstår ;) ) Men jäklar, han är trevlig i alla fall. Det är sådana personer som får en att stå ut med långa resor. Ger ett litet leende sådär bara :) En ros till honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0