Filmbegär

Jag är så otroligt sugen på att gå på bio. Precis just nu. Inte för att risken är så stor att det går några filmer. Men jag vill! Här är några av de filmer som jag verkligen vill se nu snart framöver. En tecknad film, ett drama och en komedi. Det får bli ett biobesök eller två snart,

Filmerna jag vill se nu,nu,nu;

Trassel 3D - På bio nu!

Det här verkar vara en av vårens härligaste filmer. En film om Rapunzel, i ny tappning. En flicka inlåst i ett torn med 23 meter långt hår. En  kameleont, banditer och självklart en prins.
Jag vill bara sätta mig ner med en stor biopopcorn och kolla nu. Jag har fått höra många lovord om den, och kan tänka mig, att även om man inte är 11 kan tycka att den här är väldigt bra.

The Black Swan - Biopremiär 4 mars

En film om ballet, hur långt kan man gå för att uppfylla sin dröm. I det här fallet handlar det om Nina som får chansen att vara med i en uppsättning av Svansjön. Konkurrensen är hård, hårdare än hon först trott och hur långt kan hon gå för att leva upp till sin dröm?

Det är en film som jag verkligen vill se. Det känns verkligen som ett sånt drama som jag faktiskt skulle tycka är riktigt bra.

Lite mer detaljerat om filmen och åsikter kan man hitta på
Marias blogg.


Love and Other Drugs - På bio nu

Handling (hämtat från sf.se)
"Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?"

Verkar vara en rolig komedi, eller kanske bara en i högen av de komedier jag sett. Men känner man mig så vet man att jag är svag för komedier. Det kan liksom liva upp även den tråkigaste dag.

 


Kommentarer
Postat av: jessica

jag har sett Black Swan två gånger på en vecka. se den :)

2011-02-15 @ 22:24:22
URL: http://jessicaandree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0