Allt i en röra

Jag sitter och lyssnar på jullåtar, har en himla inspiration till att köpa vårkläder och längtar som en galning till sommaren. Ingenting verkar hänga ihop. Allt är i en enda röra. Jag vill allt, eller ingenting.

Jag längtar till våren, till de härliga färgerna i naturen, vårsolen och vårmodet med en massa ljusa färger och tunna material.

Jag längtar till sommaren för värmen, för att jag är som lyckligast då, till solen, stranden och ledighet.

Jag längtar till julen, med mysig stämning med familj och vänner. En massa mat och godis, varma filtar och en stor, fet jultomte.

Jag längtar till allt, eller kanske ingenting. Jag är faktiskt inte helt säker själv. I vilket fall som helst finns ingen motivation just nu till mycket överhvudtaget. Varken skola, betyg eller annat. Det behövs en ljuspunkt, och tills våren är här får jag helt enkelt bara drömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0