Strömavbrott

Strömavbrott och jag är inte så goda vänner. Helt plötsligt en lördagseftermiddag när jag är väldigt upptagen med att kolla på gymnastikfilmer lägger strömmen av. Internet ligger nere, datorn har inget batteri och jag blir utlämnad till världen utan ström.

Självklart fick jag en brilliant idé att sätta mig nere vid tv:n och käka godis (trots godisförbud), tills jag smart-ass inser att tv:n inte heller fungerar utan ström. Jag sminkade mig, lite halvfint sådär eftersom jag inte såg riktigt vad jag gjorde, dammade stora delar av rummet, skakade mattor, rengjorde köket, läste lite kemi. Allt det där på en timme utan ström. Nu förstår jag faktiskt varför alla föräldrar klagar på att man inte gör någon nytta. För på deras tid, alltså stenåldern, fanns det ju ingen dator. Inte konstigt att de hann med både städning och skolarbete då. Kanske borde det vara strömavbrott oftare, så kanske mitt rum skulle vara städat haha.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0