Let's give it another try

Nyårskvällen blev en ganska bra kväll för min del i alla fall. En trevlig kväll helt enkelt! Nu är det redan den 2:a januari och snart är vi mitt uppe i 2011. Jag vet att jag har förändrats under 2010 som person. Om det är till det bättre eller sämre har jag faktiskt ingen aning om. En del har sagt att jag förändrats till mer självsäker och rolig, medans andra har fått uppfattningen av att jag är dryg och arrogant. Självklart hoppas jag inte att det stämmer, för jag vill verkligen vara en snäll och förstående person

Inför det nya året har jag lagt upp lite mål för att helt enkelt försöka göra mig själv till en bättre människa och saker som gör att jag kan förbättras till det bättre. Ett steg i den riktningen är att kunna se sina egna brister och våga göra något åt dem.

Här är några få av dem:

1. Godisförbud i tre månader och samtidigt röra mig mer - Helt för min egen skull, jag tror faktiskt att jag behöver vara lite nyttigare för hälsans skull. Dessutom blir jag en mycket trevligare person om jag får röra på mig tillräckligt.

2. Våga chansa och misslyckas - Bättre att ha chansat och misslyckats än aldrig ens försökt. Men problemet är att jag hatar att misslyckas. Minsta lilla nederlag får mig att känna mig helt värdelös. Jag måste helt enkelt våga mer. 

3.  Ställa mindre krav på mig själv och min omgivning - Kraven är också en del i varför jag har svårt för nederlag. Jag vet att jag ställer höga krav på mig själv, men för mig är det ett sätt att utvecklas och få drivkraften till det. Men ibland vet jag själv att det går för långt och att det istället leder till dåliga tankar. Dessutom vet jag att min omgivning ibland kan drabbas av mina höga krav, vilket är en ännu större anledning till att förbättra mig på den punkten.


Kommentarer
Postat av: Pia

"2. Våga chansa och misslyckas - Bättre att ha chansat och misslyckats än aldrig ens försökt. Men problemet är att jag hatar att misslyckas. Minsta lilla nederlag får mig att känna mig helt värdelös. Jag måste helt enkelt våga mer."



Det där stämmer bra in på mig också! Sen då man inte vågat chansa börjar man tänka tankar som "tänk om..."

2011-01-02 @ 18:36:51
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker iaf att du är en glad, rolig och öppen tjej, och jag tror inte att jag är ensam! :D bra mål också, jag känner igen mig;) <3

2011-01-04 @ 17:25:08
URL: http://hannasofiia.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker iaf att du är en glad, rolig och öppen tjej, och jag tror inte att jag är ensam! :D bra mål också, jag känner igen mig;) <3

2011-01-04 @ 17:25:08
URL: http://hannasofiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0