När ångesten smyger sig på

Igår pluggade jag franska till halv två. Eller rättare sagt läste ett halvt kapitel i "Maigret tend un píège" (som jag dessutom inte visste vad det betydde förän igår kväll/natt :P).

Ni vet den här panikångestkänslan, när den har smugit sig på (speciellt när man ligger efter). Då spelar det ingen roll vilken tid på dygnet det är, då måste man göra någonting åt den. Det är det här med att känna sig misslyckad som ger mig panik. Trots att jag faktiskt lärt mig att man inte kan känna så varje gång man får vg på ett prov/inlämning har jag fortfarande svårt för det. Oavsett hur mycket jag inte vill bry mig så gör jag det ändå konstigt nog. 

VG är inte att misslyckas på en fläck egentligen. Nä, men är man perfektionist (konstant) och har mvg som betygsmål så är det svårt att acceptera. För mig är det svårt i alla fall.

Nu ska jag läsa ännu några sidor i boken, efter det kan jag laga lite lunch. Pannkakor blir det, som för det mesta. Jag måste seriöst ta lära mig lite nya recept ;)


Någonting positivt just nu är ju att våren är på väg, med stormsteg :) Blå himmel och soligt väder, härligt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0