Not that bad after all

Tro det eller ej, det finns faktiskt saker som gör det mindre ovärt att vakna omänskligt tidigt på morgonen.
 P3 Morgon är det jag syftar på. Hur det än låter tycker jag faktiskt att det kan vara ganska intressant haha. Strax innan/efter 6 sände de nämligen ett program där de lät människor ringa in och berätta saker som man faktiskt inte borde kunna lyckas med, men som faktiskt har hänt.

Här kommer några av punkterna som fick min trötta morgon att bli lite piggare. Trots att klockan inte ens hade slagit 7 än.

  • En man kör bil, ska klia sig i rumpan (eeeh?), kör på ett gupp, och bryter fingret!

  • En kvinna ska skynda sig in i bilen, kroppen är inne - huvudet ute, hon slår igen dörren på sitt huvud. Hon svimmar sedan och har fått en rejäl hjärnskakning.
  • En kvinna kan inte hitta golfbollarna. Hon letar runt i garaget (med betonggolv), snubblar på bollen och bryter båda handlederna + näsan.

Det där känns ganska osannolikt att det faktiskt ska hända. Men hur otroligt det än låter så har det ju hänt. Och trots att det är lite sorgligt  och läskgit mitt i allt så kan min humoristiska sida inte låta bli att tycka det är lite roligt också. Första historien fick mig att dö lite, imorse. Bara lite grann :P


Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Hahaha, vad sjukt! XD Nåja, min historia om när jag råkade skära upp halva fingret på en sax är ju ganska dum den med så jag ska väl inte säga nåt egentligen. :P

2011-03-22 @ 18:09:57
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Pia

Sv: Jo, det är typ en vidareutbildning på det som jag gick tidigare (yrkesskola här i Finland). I morgon skall jag faktiskt skicka in min ansökan.



Vad heter utbildningen och skolan som din bästa väns syster går i?



Det jag söker till är Uddevalla YH, skräddare. Jag fick nys om utbildningen för någon vecka sen för en som gick på årskursen över mig i samma skola som mig började där i Uddevalla i höstas.



Det känns både spännande och skrämmande att söka dit. Skrämmande känns det när jag tänker på att jag kanske måste åka dit ensam på urvalsprov.



Med bil skulle det bli väl ca 1200 km dit (inräknat med båt, tror jag, tittar bara på google maps) men om jag skall dit blir det nog flyg.

2011-03-22 @ 18:44:21
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0