Pas un choix facile

Idag har jag gjort ett ångestfyllt val. En himla massa ångestkänslor blandat med stress gjorde det hela inte alltför enkelt. Till slut valde jag efter en massa velande att läsa Engelska C och Matte H istället för samhällsblocket bestående av Svenska C, Psykologi och filosofi A. Jag skulle gärna valt alla kurserna (bara för att jag vill vara förberedd på ALLT), men när man redan måste uttöka programmet känns det ovärt, och dessutom ska man ju orka läsa alla kurser också. Dessutom kan det ju vara trevligt att ha ett liv utanför skolan också.

Mina valbara kurser blev till slut:

Franska 5
Engelska C (jag kommer att faila så stort!)
Matte E
Matte H
Foto A
Bioteknologi (breddning biologi, som handlar om att klona en gen
)


Här framöver kommer jag ångra mig, varje dag, att jag valde engelskan. Min engelsklärare säger att det är tufft att klara av den, speciellt med ett högt betygsmål. Dessutom ska jag på sidan om det läsa ännu en svår språkkurs i franska. Sedan på det kommer jag ha min lärare i biologi och kemi, och jag som tyckte A-kursen var krävande (rejäl underdrift såklart), hur kommer jag då känna om B-kursen?

Jag kommer att dö, klart slut varulvstjut!

Istället för att forsätta oroa mig över detta tar jag nu helg, som vanligt när det är helg på ingång (såklart:P)


Kommentarer
Postat av: jessica andrée

sitter här hemma och dog lite.

2011-03-04 @ 23:15:57
URL: http://jessicaandree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0