GB lanserar 2011

Våren är snart kommen, och äntligen har GB lanserat årets glassnyheter. Gissa om jag är exalterad och vill testa alla nya sorter!?

Enligt min mening finns en del nya potentiella favoriter, och jag skulle redan ikväll kunna springa iväg till närmaste affär som har nyheterna och införskaffa mig lite provmaterial. Sånt är ju viktigt. Men med tanke på att jag redan ätit semla idag tror jag glassen får vänta lite, tråkigt nog.

Vilka av de nya smakerna tilltalar mig då?


Daim Pear Dream:
ÅH, redan när jag såg den här fick jag flashbacks till en glass som såldes från Åhusglass för ett antal år sedan med världens mest underbara päronsmak och chokladtrippel. Denna låter som en sån, fast lite förbättrad med daimkulor i dessutom. Både fruktglass och choklad i samma strut, dessutom med dajmkulor. Jag är redan såld på den!

Happy me, Happy you
En ganska enkel glass med choklad, sylt och vaniljglass. Inga konstiga påhitt, bara en glass
som passar till det mesta. Känns lite som den gamla cornetto jordgubb, fast utan kexet. Borde vara god, verkar som en sån glass man väljer gång på gång utan närmare anledning.


Cornetto Enigma Hallon

Lite tråkigt att en av mina gamla godingar, cornetto jordgubb, men den här låter inte alltför dum den heller faktiskt. Lite nytänkande, hallon (<3) och ett roligare utseende. Kan nog bli en riktig liten goding tror jag!

Filur
Hehe, kommer ihåg den här från förr då den såldes i flerpack. Gullig glass med apelsinsmak, fast ändå ingenting speciellt. Kostar den ynka 6 kronor som piggelin är det verkligen värt de där ynka kronorna. Annars, blir det nog en glass som köps i brist på annat.


Solero Fruit Ice Orange
Förra årets variant med ananas blev en riktig favorit för min del. Riktiga ananasbitar är ju smaskigt. När det kommer till apelsinbitar låter det inte lika roligt, men kan tänka mig att det kan bli en fin sommarglass ändå på stranden.

Magnum Ghana
Ännu en glass fylld med hasselnötsglass. Chokladen är dessutom rättvisemärkt eller liknande. Bra intiativ, men ännu en hasselnötsglass. Nja, tippar inte på en superhit. Det fungerar nog, men det blir ingen storfavorit.


Ninja Star
Fyra glassar i en förpackning. Vem orkar öppna fyra miniglassar? Isglassar med fyra olika smaker. Verkar inte vara något speciellt, antagligen en glass jag aldrig kommer köpa. Speciellt eftersom priset för såna här glassar med en massa förpackningar kommer att kosta mycket för ingenting.

Twister Fruit
Osäker, vet inte riktigt vad jag ska säga. Antingen blir det en flopp, eller kanske slår den ut sin föregångare? Det återstår att se, lite smått spännande låter den i alla fall.


Cornetto Enigma Hasselnöt
En hasselnötsglass till. I cornettoform. Kan bli en flopp den också, inga överflödiga kommentarer. Vi väntar och ser.

Cornetto Enigma Choklad & Kola
Säkert en riktigt bra glass om man älskar choklad. Men för min del står inte chokladglassarna högst på listan över de jag vill smaka. Lite lockande låter den i alla fall, om inte annat väldigt mättande.








Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Oj så goda alla lät! :D Nu blev jag verkligen sugen på glass, trots att jag är proppmätt eftersom jag nyss hällde i mig två glas smoothie. ^^

Tänk att det kommer ut sådär många nya sorters glassar varje år!

2011-03-08 @ 22:19:15
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag tror jag åt Twister Fruit i Turkiet för typ sex år sedan. Om det är samma är den lätt godare än originalet, jag levde på den i två veckor nämligen. Hoppas, hoppas! ;D Nu ska det bara bli sommar också...

2011-03-08 @ 22:34:28
URL: http://lizzlie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha Sara; glassmonstret!;) okej, glass är faktiskt RIKTIGT gott... Cornetto hallon ser asgod ut ju, min blivande favvo!

2011-03-10 @ 20:14:08
URL: http://hannasofiia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0